Blote babies krijgen warme kleertjes.

Soms kom je leuke popjes tegen die een beetje lastig zijn om aan te kleden. Dat komt omdat je armen en benen niet kunt bewegen en ze dus in een vaste houding staan , zitten of liggen . Ik had popjes van rubber bij de hand maar je kunt ook andere popjes gebruiken natuurlijk. Ik had al eerder popjes aaangekleed met bunca draad ( zie kijn post "eindelijk aangekleed¨ ) maar ik wilde ook nog iets anders proberen. Ik vond flockpoeder op een beurs. Het is een poeder dat gebruikt word om een fluweelachtig laagje aan te brengen op voorwerpen. Je smeert het voorwerp in met lijm, bestrooit het met het poeder en laat het drogen. Dit poeder kun je kopen bij bijv, Pipo's .
Voor de popjes heb ik inplaats van lijm verf gebruikt omdat ik vind dat het een mooier effect geeft. De verf die je gebrukt, moet wel dezelfde kleur zijn als de flockpoeder. Het werkt het makkelijkst op deze manier : doe het flockpoeder in een aflsuitbaar doosje. Beschilder de delen van het popje die je wilt bekleden met verf en laat het natte popje in het flockpoeder vallen. Doe het deksel op het doosje en schudt flink. Zo wordt je popje bedekt met een laag flockpoeder. Ik laat de popjes meestal een nachtje drogen in het doosje.
Na het drogen, duw je de flock laag stevig aan. Zo kun je zie of alles goed vast zit. Soms moet je hier en daar de behaneling met verf en flickpoeder herhalen.
Sommige popjes hebben een extra lastig lijfje zoals het popje op de foto hierboven. Dan kan het makkelijker zijn om het popje in gedeelten aan te kleden. Versier de kleertjes met kraagjes of boordjes en kleine knoopjes van no hole beads. Je kunt natuurlijk ook meedere kleuren flockpoeder gebruiken om bijvoorbeeld een broekje en een truitje te maken.
Het linker popje draaagt een flock broekje en een bunca truitje. Popje rechts heeft een bunca pakje. zo kun je het verschil zien.

Comments

Post a Comment

Popular Posts