Speelgoed met spullen van de kringloop.

IK had een jongenspopje aangekleed en omdat hij zo lief was geweest tijdens al het passen, vond ik dat hij wel wat speelgoed verdiende. Bij de kringloop vond ik een aantal spulletjes die ik goed kon gebruiken. De vogels zagen er prima uit , olifanten wat minder en verder had ik nog een paar lieveheersbeestjes. Ik zag in een oud boek plaatjes van allerlei dieren op wielen en dat wwerd mijn inspiratie.
Aan gans en kip zelf hoefde ik niets te doen. Ik gaf ze een plankje om op te staan. Wieltjes eronder en een metalen ring voor een touwtje.
De asjes voor de wielen maakte ik van paperclips , de wieltjes zijn de kleinste drukknoopjes die ik kon vinden. Voor de olifanten heb ik het flockpoeder weer uit de kast gehaald. Ze zijn van hout en waren ooit geschilderd in felle kleuren.
Deze keer gebruikte ik grijs flockpoeder en grijze acrylverf om van de olifanten pluche beesten te maken. De olifanten hadden geen oren dus die heb ik gemaakt van stevig papier.
Ik heb eerst de olifanten beschilderd en bedekt met een laag flockpoeder. Daarna werden de oren vastgezet en beschilderd, terwijl de verf nog nat was gingen de olifanten weer in de doos met flockpoeder en werd het proces van schudden en drogen herhaald. Zo kregen ze een mooi grijs velletje. Het onderstel is het zelfde als bij de vogels.
De lieveheersbestjes hebben geen asjes, de wieltjes werden direct aan het beestje gelijmd omdsat ze anders niet bleven staan.

Comments

Popular Posts