Etagères maken

Ik zag op Pinterest allerlei etageres gemaakt van serviesgoed : borden, schalen, kopjes, glazen en nog veel meer en het leek me leuk om dat ook eens in mini te proberen.
Ik begon met 2 bordjes en een zgn drinkbeker op voet. Het resultaat was aardig, maar het is net iets mooier als het bovenste bordje iets kleiner is. Als je 3 maten bordjes en 2 glazen hebt, kun je ook 3 lagen maken.
Ik zag ook een leuke kleine etagere die was gemaakt van een kopje en 2 schoteltjes. Heel geschikt voor een persoon met ruimte voor een taartje bovenop en ruimte voor koekjes etc. onderop.
Hier zie je 2 versies : 1 met het kopje rechtop en een met het kopje op zijn kop.
Tip : Je kunt proberen de etageres te lijmen met Tacky Glue maar bij mij kwamen de bordjes toch weer los. Ik heb toen sierraden lijm van het merk : Hasulith gebruikt. Dit vind je in kralenwinkels.
Weer iets heel anders is deze etagere gemaakt van gesteven kleedjes. De grote versie verstevig je met textielversteviger bijv, Paverpol maar voor de mini versie is een beetje witte lijm verdund met water ruim voldoende.
Dit heb je nodig 2 kanten kleedjes ( of uitgeknipte kant motiefjes), de een iets groter dan de ander. Verder nog een oorsteker ( voor een oorbel), 2 oorsteker dopjes, en een ijzerdraad met een oogje aan het einde.
De oorsteker, steek je door het grootste kleedje. Lijm vast.
Schuif 1 oorsteker dopje , met de platte kant naar onder op de oorsteker om het kleedje op zijn plek te houden
Schuif het 2e dopje op de oorsteker, maar doe dit omgekeerd met de platte kant boven. De oorsteker is nu niet meer zichtbaar.
Neem het kleine kleedje en lijm het vast op het 2e dopje. Meet en knip het ijzerdraad met het oogje aan het eind op maat en steek het door het kleedje in het gat van het dopje. Laat alles goed drogen.
Zet de etagere vol met mooie gebakjes.

Comments

Post a Comment

Popular Posts