Plateau met stolp.

Een plateau is altijd leuk om iets extra mooi uit te stallen : een taart, een bloemstuk, een beeldje of gewoon wat mooi fruit. Ik heb deze zelf gemaakt van een paar heel eenvoudige dingen uit mijn rommel doos : een heel lelijk vaasje en 2 houten schijfjes. Voeg wat lijm, verf en een paar uit papier geponste vormpjes toe en klaar ben je.
Het ene houten schijfje is iets kleiner. Op de foto zie je ze apart en op elkaar.
Lijm de twee schrijfjes op elkaar. Lijm de vaas ondersteboven op het kleinste schijfje. De bodem vastlijmen is makkelijker dan de rand, vandaar.
Pons de motiefjes uit papier. Je kunt eventueel ook een motiefje uit kant knippen. De boogjes lijm je vast aan de rand van de houten schijfjes. Daarna voeg je een bloem toe.
Daarna heb ik het hele plateau wit geschilderd.
Dmdat de eerste versie voor mijn Halloween huis was bestemd, heb ik hem zwart geschildered en daarna bewerkt met zilverkleurige oogschaduw .
De stolp is gemaakt van een plastic dop. Bovenop lijmde ik een metalen bordje ( op zijn kop) en het dekseltje van een een verdwenen ketel. Ook dit werd zwart geschilderd en bewerkt met de oogschaduw. Je kunt de stolp ook versieren met een fraal of knoop oid.
Image Hier ze je de roze taart uit een vorige post op een witte versie van het plateau.

Comments

Post a Comment

Popular Posts