Roze taart

Vandaag het recept voor deze roze taart. Een aantal ingredienten zal jullie bekend voor komen.
Een vorm voor de cake : stukje rond hout, ronde gum, foam kraal of wat je zelf hebt liggen.
Structuurpasta of sneeuwverf ( zie mijn Post hierover). Ik heb de structuur pasta royaal aangebracht op de cake en met een tandenstoker, structuur aangebracht. Laat de taart goed drogen, liefst tot de volgende dag.
Als de taart echt goed droog is, kun je hem met acryl verf beschilderen in elke gewenste kleur. Begin met een dun laagje zodat je de structuur blijft zien. Je kunt natuurlijk ook een gladde taart maken. De structuur pasta moet je dan zo glad mogelijk aanbregen en gladstrijken voor het drogen. Je kunt de gladde taart ook beschilderen.
Voor de decoratie heb ik de allerkleinste no hole beads gebruikt. Die kun je vinden bij de nagelversiering. De groene blaadjes zijn van plastic maar je kunt natuurlijk ook papier gebruiken. De bloem is van papier. Ik schilderde hem in de juiste kleur en werkte hem af met een beetje Mod Podge om hem iets steviger te maken.

Comments

  1. Dankje wel voor het recept ☺️
    Het ziet er heerlijk uit. Zou ik iets mogen vragen, heb je enig Idee hoe men uien schiiven/snippers zonder klei maken kunt, voor op een salade?

    Lieve groetjes Mieke

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kijk eens in mijn post over prei en uitjes. Je kunt ook dunne stukjes knippen van witte rietjes. Succes.

      Delete
    2. Dankje wel, heb ik net gedaan. ☺️
      Ik heb ooit op de beurs in Eindhoven een boekje/mapje met recepten bij je gekocht en gebruik het nog regelmatig 🧡

      Delete
    3. Fijn om te horen. Altijd zo leuk als iemand plezier heeft met je ideetjes.

      Delete

Post a Comment

Popular Posts