Vakantie in blik.

Tijdens een totaal verregende vakantie heb ik dit mini projectje gemaakt. Ik had niet veel knutselspullen bij me en er was ook niet veel te koop maar het was was erg leuk om toch iets te maken. Her moest natuurlijk ook weer mee naar huis in de reistas.
Het blikje Pottertjes was net leeg dus, besloot ik een ingeblikte vakantie scene te maken. Heel veel kon er niet in want zo'n blikje is erg klein en heel ondiep.
In de plaatselijke 1 euro winkel vond ik een pakje zelfhardende klei, een paar tubetjes verf en witte lijm. IK heb een soort kustlijn gemaakt door de klei in het blikje te drukken en te laten drogen. Daarna voorzichtig uit het blikje gehaald en het geheel in het blikje vastgelijmd. Daarna heb ik het in een zandkleur geschilderd. De zee heb ik rechtstreeks op het metaal geschilderd. Mijn partner is een fanatieke modelbouwer en hij had in zijn knutseldoos een zakje zand en ministeentjes die ik mocht gebruiken. Dit heb ik heb gewoon vast gelijmd.
IK had zelf pakketjes bij me om bloemen te maken. Daaruit heb ik het mos gehaald. Van de aardige receptionist in het hotel mocht een paar stukjes van een plastic plant meenemen. Rechts zie je de steentjes en achteraan de plantjes. Ik heb een heel klein beetje mos en wat roze verf op de steentjes aangebracht.
Voor het uitzicht in het deksel heb ik folders gebruikt. Eerst een plaatje uiteknipt en in het deksel gelijmd. Daarna de stoelen en tafels nog een keer uitegeknipt en op de voorgrond geplakt met dubbelzijdig foam tape.
Ook de pergola werd op die manier bewerkt voor een 3 D effect. Uit mijn kitjes haalde ik flower foam om op de bloemen op de pergola te plakken zodat ze meer zouden opvallen. Ook tussen de plantjes heb ik verschillende kleuren flower foam aangebracht.
Ik ben best tevreden met mijn vakantie in blik. Zo heb ik een zonnig souvenir van een natte vakantie.

Comments

Popular Posts