Soep en stoofpot

Een recept voor heerlijke soep of stoofpot. Makkelijk te maken met dingen die je in huis hebt, want je kunt de ingredienten naar hartelust varieren en veranderen.
Ingedienten: In mijn stoofpot zitten aardappels. Ik heb Mung boontjes gebruikt omdat ze er uit zien als halve aardappels. Maar mijn vriendin maakte de hare van Fimo. Ik heb ook wel kralen gebruikt als mini aardappeltjes of kleine blokjes craftfoam van de Action./ Voor de erwtjes heb ik groene kraaltjes gebruikt, maar mosterd zaad beschilderd met groene vef werkt ook heel goed of mini fimo bolletjes/ Wortelplakjes maak je heel envoudig van craftfoam/ Voor vlees kun je stukjes bruin craftfoam gebruiken of iets maken van Fimo. Ik heb ook weleens restjes van nailart canes gebruikt voor bijv : ui, tomaaat en andere groenten/ restjes most of flowerfoam doen het prima als kruiden/ verkruimelde kurk is prachtig gehakt.
Voor de saus heb ik glasverf gebruikt. Dit is het merk waar ik de beste resuktaten mee krijg. Maar je kunt ook best proberen met bijv de glasverf van de Action . voor de saus heb ik de kleur amber gebruikt.
Mijn soeppan was erg diep dus ik heb de helft gevuld met een stukje tempex. Ik heb dat even bedekt met een laagje glasverf om het wit weg te werken. Alle ingredienten heb ik in een klein bakje gemengd met de glasverf en daarna heb ik de pan ermee
gevuld. Het drogen kost wel een paar uur. Evt kun je bovenop nog wat extra saus aanbrengen. Natuurlijk kun je de saus ook in een schaal of op bordjes serveren. Ik heb ook wat losse ingredienten op een snij plank gelijmd. Voor een groente soep kun je ook heel goed de amber glasverf gebruiken. Vind je de soep iets te donker, meng er dan een beetje gele glasverf door. Leg wat stukjes groente in het bordje en schep er wat glasverf op.
Voor tomatensoep meng je rode en oranje glasverf tot je een smakelijke kleur hebt. Ik versierde mijn bordje met een dotje room ( sneeuwverf of structuur pasta) en wat groene stukjes mos. Breng dit pas aan als de glasverf droog is. Nog een laatste tip : als je morst op de rand van het bord, meteen schoonmaken met een vochtig wattenstokje. Anders krijg je de vlekken niet makkelijk meer weg, zoals je bij mijn tomatensoep kunt zien.

Comments

Popular Posts