Koninginnedag

Ja dit is nog uit de tijd van Koniginnedag. Er zou een oranjefeestje zijn op de hobbyclub waar ik toen lid van was. Twee dagen voor het feest , kreeg ik een verzoekje : maak jij even een leuke tafelversiering ? Doe maar iets met miniatuurtjes enzo. Voor ik iets kon zeggen, hadden ze al weer opgehangen. Dus daar zat ik , wat maak je in die korte tijd ?
Mijn eerste wilde plan was een nep taart met een mini Beatrix erop. Maar ja een popje had ik niet en ook geen tijd genoeg. Ik zocht op Google naar wat foto's voor inspiratie en ik zag veel plaatjes van vrijmarkten. Dat leek me wel een idee : kon ik gewoon alle spullen uit de rommeldoos uitstallen......... Maar ja die moesten wel ergens staan natuurlijk. Van twee plankjes snel een muur en een straatje gemaakt en dat beplakt met papier. Maar toen ik de spullen erop had uitgesteld was het toch wel saai. Er moesten mensen bij en veel oranje.
Gelukkig had ik nog 2 goedkope popjes liggen, kinderen weliswaar maar dat was wel ok voor een vrijmarkt. De meisjes werden aangekleed met behulp van oranje lint ( met dank aan mijn vriendin die een hele rol had liggen ) en ik vond een rolletje poppenhaar dat er heel oranje uit zag. Perfect voor 2 vestjes voor de dames en voor twee pruiken. Mijn vriendin gaf me de tiara's. Het is gewoon allemaal super snel in elkaar gelijmd. Bij gebrek aan schoenen heb ik die maar geschilderd met oranje nagellak.
En toen bedacht in ineens dat ik nog ergens een pianootje (= puntenslijper) moest hebben. Nooit iets weggooien ! Het kostte uren om het stomme ding te vinden, maar hij is perfect voor het tafereel. Zo hebben de meisjes iets te doen : spelen en zingen en zo kreeg ik wat leven in de brouwerij. Op het laatste moment nog een straatnaam bordje : Beatrixstraat en een foto van de Majesteit erbij..............pufffffffff net op tijd klaar.
En wat vinden jullie van de mini vrijmarkt ?

Comments

Popular Posts