Baby cadeautje

Ik vind het altijd leuk om een mini cadeautje te maken voor een baby. Tenslotte zijn babies zelf ook minis. En het is ook nog een leuke herinnering als ze geen minis meer zijn.
Dit projectje is een voorbeeld om jullie een idee te geven. Het is heel eenvoudig en niet duur. Je kunt het net zo mooi en uitgebreid maken als je zelf wilt. Ik begon met een lijstje van de Action. De achterwand was al bekleed met stof, maar dat kun je ook makkelijk zelf doen. Het hart was ook al uitgesneden dus dat hoefde ik alleen maar af te werken met kant en band. Maar je kunt natuurlijk ook zelf een vorm uitsnijden of een vorm die al hebt op plakken.
Voor de baby heb ik een van die bekende rubber babies gebruikt. Maar je kunt natuurlijk elk ander popje gebruiken dat je leuk vindt. Ik vond een eenvoudige luier genoeg kleding maar je kunt je natuurlijk uitleven met allerlei kleertjes. Ik maakte een heel simpel mutsje van een stukje gebreide stof. Als achtergrond heb ik een gebreid dekentje gebruikt, dat ik nog had liggen. Maar je kunt natuurlijk ook een stofje, bijvooorbeeld fleece, gebruiken. Achter het uitgesneden hart komt, straks stevig wit papier. Een kleurtje kan ook of zelfs een patroontje als je wilt. Om het dekentje een beetje relief te geven, heb ik textielversteviger gebruikt. Omdat je maar heel weinig nodig hebt, kun je dat zelf maken door wat witte lijm te mengen met water. Ogeveer 1 deel lijm en 2 delen water.
Laat het dekentje even weken in de textielversteviger.
Zorg dat het achtergrond papier achter je paneel met het afgewerkte hart is geplakt. Wikkel het paneel in plastic. Haal het dekentje uit de textielverstviger en wring het een beetje uit. Drapeer het bovenop het plastic op de plaats waar je het straks wilt lijmen. Laat het een nachtje drogen. Verijder het plastic en lijm het dekentje op zijn plek.
De baby heb ik vastgelijmd met het lijmpistool. Nu kun je het schilderijtje verder versieren. Ik heb een strik geplakt op het hart en een beertje als versiering. Op het dekentje kwam nog een gehaakte appilicatie. Je kunt natuurlijk nog meer dingen teovoegen zoals de naam van de baby, de datum, meer mini speelgoed of wat je maar wilt. Ik hoop dat jullie het leuk vinden.

Comments

Popular Posts