Beertjes van pijpenragers deel 2

We hebben de basis beer nu af. Zoals we al zagen zijn er dus een aantal plekken waar je het ijzerdraad in de pijpenragers kunt zien : oortjes, handjes, voeten en vooral dus de neus. Als je deze plekjes weg werkt zal je beer er echt een stuk beter uit zien.
Wat hebben we nodig voor deze beauty behandeling : tacky glue ( heel belangrijk want droogt snel), extra pijpenragers, klein scherp schaartje, pincet, tandenstokers, tangetje kan van pas komen, klein bakje.
Knip haar van de pijpenrager. Ik zou dit boven een bakje doen, want het vliegt overal heen.
Dit losse haar gaan we gebruiken om het ijzerdraad te bedekken.
Breng met een tandenstoker een beetje lijm aan op het ijzerdraad op de neus. Ik heb iets teveel genoemen zodat jullie het op de foto kunnen zien. Maar neem echt weinig lijm. Breng wat van het losse haar aan op de lijm, je kunt hiervoor een pincet gebruiken. Druk het haar voorzichtig een beetje aan. Laat heel goed drogen voor je verder gaat. Als de lijm nog niet goed droog is, veeg je alles er zo weer af.
De linker beer heeft zijn nieuwe neus, de rechter wacht nog op zijn beurt. Werk het ijzerdraad aan de handjes en voetjes op dezelfde manier weg. Laat weer goed drogen !! Ook de oren hebben meestal wel wat extra haar nodig. Hier moet je de losse haren een beetje tussen de haartjes lijmen. Heel weinig lijm is ook hier weer heel belangrijk en de haartjes kun je het beste aanbrengen met een pincet. Dit is echt priegelen. Soms zie je ook nog een kaal of dun plekje op het gezicht, ook die kun je wegwerken op dezelfde manier.
Hier zie je wat er gebeurt als je teveel lijm hebt gebruikt : het haar in zijn gezicht is niet meer pluizig maar helemaal plat.....
Als er op de armen of bijvoorbeeld op de buik van je beer dunne plekken te zien zijn, kun je die op dezelfde manier wegwerken. Deze twee beertjes zijn op deze manier gedaan.
Je kunt zelfs de hele beer een extra laagje bont geven op deze manier. Het kost wel heel veel tijd omdat je de beer steeds moeten laten drogen. Over de bruine beer op deze foto heb ik drie dagen gedaan. Maar het effect van een beer waar veel mee gespeeld is ,vind ik wel erg leuk geworden.
Als je klaar bent met de berenvacht, check dan nog even of al het haar goed vast zit en knip eventueel het haar iets bij. De neus en oortjes hebben vaak nog iets van een knipbeurt nodig.
Het is nu tijd voor de ogen en de neus. Je kunt natuurlijk gewoon een zwart kraaltje op je beer plakken, maar het kan beter. Een mooi rond kraaltje staat veel mooier. Ik gebruik onyx kraaltjes die ik koop bij een winkel voor berenmaterialen. Omdat je eigenlijk een oog met een platte achterkant nodig hebt, knip ik de kraaltjes in tweeen met een tangetje. En dat gaat nog wel eens mis. Soms breekt een kraal in stukken. Geen paniek want die stukjes zijn vaak perfect voor een neus !. Kijk je beer goed aan en bepaal waar de ogen moeten komen. Bij speelgoed beren zitten de ogen altijd wat dieper in de kop. Maak daarom een klein deukje waar de ogen moeten komen........ik gebruik meestal de punt van mijn tangetje hiervoor. Lijm de ogen op hun plek en druk ze stevig aan. De neus heeft geen deukje nodig die kun je zo opplakken
TIP : bij de nailart spulltjes op bijv. Wish. com hebben ze plakkraaltjes met een platte achtergrond. Als je de kleinste maat neemt, passen ze op de beertjes.
Om je beer mooi af te werken, geef je hem nog "zooltjes" aan handen en voeten . Dit kun je doen met bijvoorbeeld een beetje oogschaduw in een kleur die bij je beer past. Je kunt ook een dun stofje gebruiken. En als je toch met stof bezig bent, een lapje op de beer waar hij is gerepareerd staat ook heel leuk. Geef ook de binnenkant van de ooortjes een beetje kleur, geeft een leuk effect. Ook dit kan evt. met een stofje.
Een beetje beer draagt natuurlijk een strik. Voor deze kleine strikjes is zijde lint echt de beste keus. Anders is de strik al snel te groot en te dik voor de beer. Het lukt niet altijd om de strik netjes om de hals te knopen, dan kun je ook gewoon alleen de strik gebruiken en die vastijmen. Mijn beren vertellen mij meestal zelf of ze kleertjes aan willen : een truitje of vestje vind ik vaak leuk. En ik heb een zwak voor beren met een sjaal. Op verzoek van klanten heb ik ook echt geklede beren gemaakt van een bruidje tot een ballerina en zelfs een beer in een baby pakje. Je kunt het net zo mooi maken als je wilt. PS Het is jullie vast opvallen dat er hier en daar een konijn op duikt. Die zijn gemaakt op dezelfde manier , alleen bij de oren moet je dus 2 lange lussen maken inplaats van 2 rolletjes. Nou dat was dan het verhaal over mijn beertjes. Ik hoop dat jullie het leuk gaan vinden. Ik sluit af met nog wat berenfoto's als insporatie bron.

Comments

Popular Posts