Breien met kraaltjes deel 2

Hier ben ik met deel 2 van deze post. Ik ga er vanuit dat jullie deel 1 hebben gelezen en dat de techniek dus bekend is.
Voor het blauwe tasje je nodig : 2mm of 3mm grote kraaltjes.DMC fille dentelles 80 in een kleur die bij de kraaltjes past. Breinaalden 1mm Zet 10 steken op. Brei naald 1 en 2 recht. Naald 3 : voeg 1 steek toe aan het begin van de toer. Brei recht. Naald 4 : Herhaal naald 3. Naald 5 : brei recht. Naald 6 -9 : brei 3 steken, 1 kraal, brei 2 steken, 1 kraal, brei 2 steken, 1 kraal, brei 2 steken, 1 kraal, brei 3 steken . Naald 10- 13 : Brei 3 steken, 2 kralen, brei 2 steken, 2 kralen, brei 2 steken 2 kralen, brei 2 steken, 2 kralen, brei 3 steken. Naald 14- 17. Herhaal 10 - 13 maar met steeds 3 kraaltjes. Naald 18 - 21 : herhaal 10- 13 maar met steeds 4 kraaltjes. Je ziet het patroon en de vorm ontstaan met de kraaltjes tussen de steken. Een kant van het tasje is nu klaar. Niet afhechten, gewoon door breien voor de andere kant.
Naald 22- 25 : Herhaal 10 - 13 met steeds 4 kraaltjes. Naald 26-29 : brei op dezelfde manier maar met 3 steeds 3 kraaltjes. Naald 30- 33: brei op dezelfde manier maar met steeds 2 kraaltjes. Naald 34- 37 : brei op dezelfde manier maar met 1 kraaltje. De laatste 5 naalden worden gebreid zonder kralen. Naald 38 : brei recht. Naald 39 : brei de eerste twee steken samen.Brei recht. Naald 40 : brei de eerste twee steken samen, brei recht. Naald 41-42: brei recht. Naald 43 : alle steken afkanten. Draad afknippen . Afwerken : vouw het tasje dubbel en naai de zijnaden dicht. Beugeltjes kun je vinden in kralenwinkeltjes. Naai het beugeltje aan het tasje.
Voor het zwarte tasje brei je hetzelfde patroon maar met veel kleinere kraaltjes van ongeveer 1 mm. Ik gebruikte Guttermann silk naaigaren.
Een beugeltje in die maat kon ik niet vinden. Ik heb 2 dingetjes ( geen ideed hoe ze heten) gebruikt die ik vond in een kralenwinkel.

Comments

Popular Posts