Voor in een parfumerie.

Om een parfumerie te vullen heb je heel wat spulletjes nodig, zelfs als je hem maakt in een boek zoals ik deed. Vandaag deel ik wat tips om leuke parfumerie spulletjes te maken. Als je het leuk vindt om met papier te werken, kun je beginnen met op Pinterest te zoeken naar printjes van Parfum labels, doosjes etc. Kijk ook uit naar labeltjes en doosjes voor zeep en andere schoonheids producten. De flesjes moet je zelf maken of kopen. Van kralen, knopen en frutsels kun je leuke parfumflesjes maken die het goed doen als flesjes om zelf te vullen voor op je toilettafel. Als je een bepaald merk wilt maken zul je precies de juiste kraaltjes moeten vinden.
Deze flesjes kun je namaken van platte vierkante kraaltjes, geprinte labels en hele kleine kraaltjes voor de hals van de fles en de dop. Voor volle flesjes heb je gekleurde kraaltjes nodig.
Je kunt hele mooie flesjes maken van resin. Je hebt daar een gietvorm of lege capsules uit de apotheek voor nodig. Hier vind je basis instructies. https://www.youtube.com/watch?v=iJ0VTEvUi_Y Ik zeg er bij dat ik het zelf nooit gedaan heb omdat ik niet tegen de geur van resin kan. Mijn flesjes ( de groene op de foto) zijn voor mij gemaakt
Als het je lukt om lijmpatronen voor een lijmpistool door te snijden kun je ook mooie flesjes maken, Mij lukte het niet dus heb Ik iets anders geprobeerd Gummetjes ! De gewone gummetjes zijn niet doorzichtig maar dat hoeft ook niet altijd. Er zijn ook gummetjes die een beetje transparant zijn en die zijn echt heel mooi. Op maat snijden natuurlijk. Voor de hals van de fles een kraal gebruiken en voor de dop een plakkraal met platte onderkant.
Veel merken hebben niet alleen parfums maar ook een hele reeks andere producten met dezelfde geur. Voor zo'n set kun je heel goed kralen gebruiken in dezelfde kleur maar in verschillende maten. Zelfs de vorm mag verschillen, dat is extra leuk. Gebruik dezelfde labels, en pas eventueel de maat aan. Of knip een gedeelte uit de labels
Zeepjes horen er natuurlijk ook bij. Niet zo moeilijk te maken als je ze wilt verpakken. Er zijn genoeg leuke printjes voor doosjes te vinden. Ook kun je kralen, houten schijfjes etc inpakken zodat ze op zeepjes lijken en ze versieren met een mooi label.
Voor de onverpakte zeepjes heb ik weer mijn vertrouwde gummetjes gebruikt, omdat ze gewoon veel op zeep lijken. Een labeltje kan, maar hoeft natuurlijk niet. Ik heb ook een paar zeep kettingen gemaakt. Daarvoor heb ik kralen en stukjes gum gebruikt. Je kunt ze gewoon aan een draad rijgen. Versier met strikjes etc. Ik vind hem leuk passen bij de paarse parfun set .

Comments

Popular Posts