Parijs in een horloge

Dit is geen echte horloge kast maar een die ik speciaal heb gekocht om een mini scene in te maken. Ik had net een boek gelezen dat speelde in Parijs en vandaar dat het thema Parijs is geworden.
Het verschil met een echte horloge kast is dat deze twee " glazen " kanten heeft. Je zou er dus dwars doorheen kijken. Ik heb voor de buiten en de binnenkant hetzelfde plaatje van de Eiffeltoren gebruikt.
Dit is de binnenkant waarop dus het tafereeltje komt.
Als figuurtje gebruikte ik een metalen dame die ik ooit op een beurs kocht. Ze is beschilderd met een primer en acrylverf.
Naast de Eiffel toren gebruikte ik ook de Notre Dame. Een kopie van een oud plaatje .
Dit werd aangebracht met dubbelzijdig foam tape om wat diepte te krijgen.
De bloeiende boompjes maakte ik van fijne takjes en flower foam. TIP : check af en toe of alles in het horloge past!!
Als laatste kreeg miijn dame haar plekje.
Je zou op deze manier ook een heel mooi vakantie souvenier kunnen maken. Groetjes, Marianne

Comments

Popular Posts