Twee kersthuisjes voor 50 cent !

Ik kocht op een vlooienmarkt dit draagbare huisje van plastic voor 50 cent. Het bestaat eigenlijk uit twee halve huisjes : 1 met een blauw en 1 met een roze dak.
Het handvat heb ik verwijderd en toen had ik dus 2 halve huisjes en het leuke was dat ze ook nog verschillend waren. Ik zag het inrichten niet zo zitten, maar het leek me wel leuk om ze om te toveren tot kersthuisjes voor op een boekenplank. Omdat de achterkant dan open kon blijven, zou ik heel makkelijk verlichting kunnen aanbrengen.
Voor het schilderen , heb ik de huisjes eerst gewassen in een warm sopje en ze goed laten drogen. Voor de daken en de voortuintjes heb ik gesso gebruikt als primer. Ik heb ze beschilderd met grijze en witte verf. De muren kregen een heel dun laagje wit om de kleur wat minder fel te maken en voor een oud effect. Ik wilde graag "glas"in de raampjes. Je kunt daar prima plastic sheet of perkamentpapier voor gebruiken. Maar omdat ik dat niet in huis had, heb ik een tip van Pinterest gebruikt : Mod Podge Dimensional.
Voor wie het product niet kent : Mod Podge Dimensional magic is een lijm op waterbasis die je projecten een glasachtige afwerking geeft. Draai de fles een paar keer voorzichtig om, maar niet schudden om luchtbellen te voorkomen. Je brengt de melkwitte vloeistof aan op je project en laat dit 24 uur drogen. Het wordt dan hard en transparant en het lijkt op glas.
De kunst is om de raampjes op te vullen met de Mod Podge dus ze mogen niet te groot zijn. Met een kwastje lukt het meestal wel. Soms komt er bij het drogen en gaatje in je "glas". Dan kun je de Mod Podge verwijderen en het gewoon opbieuw doen. Ik vind het effect heel mooi en het werk de moeite waard.
Versieren met sneeuw verf bijv. Aleene 's true snow . De Action heeft ook een leuk product hiervoor Deco Snow. Daarna natuurlijk nog een kerstboom, kerstkrans en wat je maar wilt toevoegen.
Een batterij theelichtje bleek precies in de huisjes te passen, voor een sfeervolle verlichting.
Geprobeerd in een kerstkrans en kijk eens hoe leuk ! De andere Villa 25 Cent staat op mijn boekenplank en is ook mooi.

Comments

Popular Posts